Recent Posts




assalamualaikum sahabat2 skalian

tazkirah minggu ini drpd seorng akhowat kls kite..
siti nuruh mutmainnah.. (kakak halim sbelah rumah)

2 kisah yg dikatekan benar brlaku di KL..

1) kisah seorng imam yang meninggal ketika solat..
mase tgh mngimamkan smbahyang tibe2 Allah nk tarik nyawa imam ni..
lalu, tnpa brlengah walau sesaat atau trlambat sesaat malaikat izrail mnjalankan tugasny seperti biase.. (tugas malaikat izrail ialah mncabut nyawa)

jadi, bile meniggal, manyat imam ni disimpan dlm freezer kt hospital sbbny...
banyak sbb..
sebabny.. imam ni bukan wrganegara Malaysia.. mngkin pelajar luar negara atau ape2 la yg sewaktu dgnny..
tp bukan pndatang asing la..
so,, nk uruskan manyat beliau ade bnyk prosedure .. cm susah skit..
chek passport la,, IC la.. tiket kapal trbang la, visa dn lain2..
so, ambil dlm mse sminggu lebih kurng..
mkneny seminggu jgk la manyat imam tu disimpan dlm freezer kt hospital..

lepas smue urusan selesai,, manyat imam ini nk dikebumikan..
tiba2!!..

semue orng pelik dn trkejut beruk.. sbbny.. manyat imam ini x mnunjukkan yg simati itu sudah meninggal seminggu..
nmpak cm baru je mniggal.. darahny masih panas lagi.. cm org sedang tido..
padahal.. si mati dh meninggal dalam seminggu yg lepas..
.................

2) kisah seorng imam jgk yg masih muda..
dlm 28 tahun umurnya..
ditakdirkan Allah, beliau meninggal pada usia muda
dn meninggal semasa mmberikan khutbah jumaat!!!
dn yg menariknya,, smasa nk menguruskan manyak imam ni,, muncul satu bau yg sgt wangi dipercayai keluar drpd tubuh simati..
dn smasa nk tanam jenazah imam ni,, kuburnya dipenuhi dgn bunga2an..
seakan2 kubur trsebut telah bersedian utk menerima kunjungan pnghuniny..
wah!!!
ape rahsia kedua2 imam ni..
lalu dutanya lah soalan2 brtubi2 pd org yg rapat dgn imam itu mse hidupny dlu..

dah kaji smue,.. rupany..
imam prtama tu x prnah tinggal solat tahajud
imam ke-2 plak x prnah tinggal solat dhuha..

solat yg very2 simple,, 2 rokaat je.. tp mse utk mlakukan solat tu yg special..
jadi,, kedua org soleh ini meninggal dunia dlm keadaan yg sgt2 jarang org dapat.. satu kurniaan Allah yg seakan2 Allah ingin bgtau kt smue org yg 2 org makhlukny td akan berada di tmpat istemewa di sana nnti..
lihatla,, ni contoh hamba Aku yg hebat.. ikut la diorg ni..
cuma kite je x sedar..
Allah dh tunjuk knp kite x nk ikut??

fikir2kan dn selamat berfikir.. =)

Posted by hakim.muslim Tuesday, January 18, 2011

0 comments

Post a Comment

Follow by Email

COMRADES

Popular Posts